mandag 21. mars 2022

Blått teppe

Jeg hadde en hel del blokker i blått og hvitt/lyst liggende etter et tidligere prosjekt. Det passet perfekt; For akkurat nå har jeg behov for å sy, men ikke helt tålmodigheten til å starte helt på nytt.

Tidligere har jeg sydd et konfirmasjonsteppe med 9-patch i blåtoner, og alle blokkene i teppet under er rester etter dette. Jeg har nemlig ikke tålmodighet til å regne ut akkurat hvor mye jeg trenger før jeg setter igang med et nytt teppe. Så jeg kutter i veg og syr så lenge jeg gidder, også setter jeg teppet sammen. Resultatet av en slik tilnærming er jo at det blir MYYE til overs... 

Jeg bruker stripesett når jeg syr kvadratblokker. Senter av dette teppet er sydd av slike stripesett som ble tilovers. Utenfor senter har jeg sydd to border med 9-patch blokkene mine. Bordene rundt er i mørkeblått, på bildet ser de nesten sorte ut.

Toppen er klar, men kjenner jeg meg selv så går det litt tid før jeg får tatt meg sammen nok til å quilte dette ferdig.

Teppet kommer jeg til å donere til "Tepper som varmer"

Ingen kommentarer: