mandag 31. august 2020

Munnbind

Ja, så har også jeg slått meg på munnbind-trenden. Etter at FHI la ut en generell anbefaling om å bruke munnbind på kollektivreiser, fant jeg ut at jeg heller ville ha på meg et eget-komponert munnbind i stedet for de kjedelige man får kjøpt på apoteket. 

Etter å ha trålet litt rundt på nett kom jeg til at jeg måtte prøve litt forskjellige former for å finne ut hva som passer best. Så i vanlig meg-stil,- det ble masseproduksjon nok en gang.... Stoppet etter å ha sydd 20 stykker... Så nå er både slekt og venner utstyrt med munnbind... Jeg har nå iallefall gjort mitt for å redusere smitte!!!!

Det ble en variant som et rektangel med legg i sidene for å skape form.
Og en variant som er litt mer formsydd. Begge er etter mønster fra Stoff og Stil.
Det ble også noen munnbind som passer mer til gutt/mann i stoffvalg.
Alle munnbindene har jeg sydd med "fine stoffer" både foran og bak, så disse er blitt tosidige. Jeg har sydd inn nesebøyle slik at disse kan formes bedre rundt ansiktet. Strikken er i litt forskjellige varianter,- trusestrikk, myk rundstrikk og vanlig sort strikk.

Ønsker alle en fin og smittefri uke!

Ingen kommentarer: