mandag 24. august 2020

Jule-stitchery

I sommer har jeg hatt med meg jule-stitchery med litt forskjellig motiver på ferie. Motivene er fra boken "Just Be Claus" av Robin Kingsland. Denne anbefales på det varmeste! Mange flotte jule-stitcheryer å velge i. 

I løpet av sommeren har jeg fått sydd ferdig noen småmotiver,- men ikke så mange som jeg hadde planlagt.... Men,- da har jeg ferdige preppede motiver som forhåpentligvis blir sydd i løpet av høsten. 
Jeg har brukt Lenes silketråd til å stitche med. Ble veldig fornøyd med silketråden. Den er ganske fyldig og det er det jeg er ute etter når jeg stitcher.
Planen med disse er å sy de inn i diverse prosjekter, blant annet et par kakeposer. 
Jeg har brukt en blå merkepenn til å tegne opp motivene. Denne fjernes ved å skylle i vann,- håper jeg... Har nemlig tidligere opplevd at det kan være vanskelig å fjerne den blå streken helt, men jeg krysser fingrene for at det går greit denne gangen!

Og denne har "litt" igjen før jeg kan kalle den ferdig... 
I år har jeg tenkt å gi disse i forskjellige former i julegaver, men det gjenstår fortsatt å få de klare til jul....

Linker til Bambisyr

2 kommentarer:

Turid sa...

Dette blir bra. Jeg syr stitchery dersom det kan syes med maskin. Da må det ikke være for mange kruseduller.

Birthe Marie sa...

Sås koselige julemotiver!