mandag 4. mai 2020

Kvadrat blokker

Omsider ble denne toppen klar. Blokkene ble sydd for lenge, lenge siden. Senter ble sydd sammen for en tid tilbake. Og nå, langt om lenge, er toppen klar for quilting....
Rundt senter har jeg valgt å sy en bord med 9-patch blokker og stripesett i mørkebrunt og lyst prikkete stoff. Syntes senter ble litt kjedelig, men med denne borden ble teppet tilført noe som gjorde teppet litt mer interessant.
Til ytterbord brukte jeg et blå rutete stoff hvor rutene står på spissen.
Målene på teppet ble til slutt 110x130 cm.
Alle stoffer i dette teppet hadde jeg hjemme i mitt "lille" lager. Det er veldig tilfredsstillende å kunne slanke lageret, så har man litt bedre samvittighet når nye stoffer på mystisk vis ender opp hjemme.
Til bakstykke skal jeg bruke det blå stoffet med lyse blader som du kan se nederst til høyre i collagen over. Som vanlig stopper det hele litt opp når det kommer til å gjøre teppet klart til quilting. Jeg er virkelig dårlig på den delen av prosessen for å ferdigstille teppene mine!!!
Teppet skal leveres til aksjonen Tepper som varmer. Det gir en tilfredsstillelse å kunne sy og kose seg med den prosessen, også kunne overlevere det man har skapt til noen som kan få glede av det man har laget!

Linker til Bambisyr

3 kommentarer:

Turid sa...

Så fint dette ble. Og sikkert noen som vil sette stor pris på det etterhvert.

Gretchen Weaver sa...

Beautiful quilt, love the blue and brown fabrics together!

Lappedamen sa...

Wow, så flott teppe. Du har jammen vært modig med å bruke et stipete stoff, men her er stipene rette og fine. Stripete stoffer har en tendens til å vri seg :-) Jeg har samme tendens som deg, når det kommer til ferdigstilling av teppene, det er liksom det å sette sammen bitene som er morsomt. Lykke til med videre prosess.