torsdag 5. mars 2020

Posh Penelope av Jenny Pedigo & Helen Robinson

I høst var jeg på Quilt Camp Norway 2019, her deltok jeg på kurs, handlet i butikker, nøt den flotte utstillingen av quilter og snakket med andre quiltedamer. En slik helg er en skikkelig energiboost! Kathrine er flinkt til å booke gode kursholdere. Det er skikkelig morsomt å treffe "Quiltekjendiser" fra hele verden. Jeg har vært på et par kurs blant annet deltok jeg på kurset til  Jenny Pedigo og Helen Robinson, Posh Penelope.

Jeg har tidligere vært på kurs for å lære å sy buer med linjalen deres, men det har blitt med det. Kanskje jeg etter dette kurset vil sy mer med linjalen, etter å ha øvd ennå litt mer på denne syteknikken.

I løpet av kurset fikk jeg sydd disse:
Jeg fikk sydd to blokker nesten ferdig, manglet bare et par sømmer på blokk nr. 2. Rett etter kurset måtte symaskinen min på hardt tiltrengt service, og da har naturlig nok ferdigstilling av denne blokken tatt litt (mye) tid... Innen symaskinen kom hjem fra service var det andre ting som skulle syes, også gikk disse helt i glemmeboken. I dag tok jeg de frem igjen, og så ser jeg at jeg har sydd det ene hjørnet feil på.. I tillegg må jeg rote rundt til jeg finner stoffene som skal syes inn i midten av blokken... Det er ikke noe særlig lurt å la ting ligge, da blir som oftest jobben mye mer omfattende.

Tror ikke jeg kommer til å sy hele teppet som mønsteret, men det er jo mulig at jeg får dyttet disse blokkene inn i et litt annerledes teppe.

1 kommentar:

Birthe Marie sa...

Sås vakre blokker! Jeg har sydd lite buer. Syns det er vanskelig, men på NQF sitt årsmøte har jeg meldt meg på en workshop med buet linjal. Det blir spennende. Nå blir det jo også spennende om årsmøte får gå som normalt eller om Coronaviruset setter en stopper for det. Ha en fin ny uke! :-)