mandag 24. januar 2022

Julebilteppe, prosjekt juletepper

Jeg er en av de som er helt gal etter jul, og av den grunn klarer jeg ikke å gå forbi et fint julestoff for alt i verden. Resultatet av denne manien er at lageret med julestoffer holder på å ta overhånd. For å få litt kontroll over stoffhaugen har jeg nå startet på et prosjekt jeg har kalt "Prosjekt juletepper", og her er første teppe ut: Julebilteppet

Siden jeg har litt av hvert liggende fikk det første teppet tema "Julebil", som senter brukte jeg dette klassiske panelet med rød bil og juletre, som er kantet med en koksgrå bord. For å få en mer brukbar form på teppet la jeg inn et juletrestoff i grå/svarte fargetoner på underkanten av panelet.

I samlingen min hadde jeg et stoff med mange mindre paneler med julebil-tema. Rundt disse små panelene var det en smal rød ramme som jeg har brukt i teppet. Det lysegrå stoffet jeg har lagt rundt disse små rektangulære panelene er en lys grå Essex Chambrey. Utenfor dette igjen har jeg sydd til en koksgrå bord. 
Fortsatt var teppet litt for kort og litt for dystert, så da ble det sydd noen stjerneblokker. Stjernene har nok et julebil-stoff i senter, i stjernespissene har jeg brukt forskjellige røde julestoffer. Sammen med det lyse fyllstoffet ble teppet litt muntrere. Men fortsatt syntes jeg det trengte litt mer farge, så da falt valget på en smal rød bord før ytterborden ble montert på teppet. Ytterborden er et fransk stoff med sorte roser. 

Denne toppen kommer til å bli liggende uquiltet til jeg har en plan på hvem som skal få dette. Så for denne gang er jeg ferdig med dette teppet.

Linker til Love Laugh Quilt og Bambisyr.
Ønsker alle en flott uke!

1 kommentar:

The Joyful Quilter sa...

Super cute use of that panel and coordinating fabrics!!