mandag 1. november 2021

Stitchery juleposer

Jeg har ryddet litt og da dukket et par jule-stitcherier frem. Det var på tide å få brukt disse i et prosjekt, så da har et par juleposer i forskjellig størrelse har sett dagens lys. Disse stitcheriene ble sydd i fjor sommer, så de har ventet en god stund på å bli brukt til noe. Ut fra teksten på disse ser jeg for meg at de blir brukt til småkaker,- pepperkaker f.eks.

På den første posen har jeg laget et stitchery med pepperkaker, jeg har brukt kun mørk brun tråd. Siden broderiet er holdt i brunt har jeg fortsatt med bruntoner i selve posen, i tillegg til den grønne prikkede rammen som fremhever stitcheriet.
Innvendig i posen har jeg brukt et sølvglimrende stoff med lysere blad-motiver. Innsidestoffet blir godt synlig siden jeg har brettet ned en liten kant på posen.

Jeg har fòret disse posene med en litt tykk og myk vliselin, og begge posene har fått innsydd falsk bunn. Så derfor står disse fint av seg selv.

Den andre posen har et rødt skikkelig julete stitchery. Jeg har holdt denne posen i rød og grønn toner. Fòret er et veldig tradisjonelt julestoff.
Jeg tror nok noen jeg kjenner får en slik "kakepose" til jul i år

Ingen kommentarer: