fredag 5. februar 2021

Pung

Jeg har gjort et nytt forsøk på å sy med skaistoffet som symaskinen min ikke umiddelbart er begeistret for. Denne ble på et vis klar, men det er fortsatt behov for tilpasninger. Den ble helt ok til "hjemmebruk", men ikke til noe annet!

Jeg har prøvd å bytte nål og trådtype, og det har blitt bedre. Symaskinen syr i allefall nogen lunde jevne sting, men på det aller tykkeste har jeg fortsatt problemer med at maskinen hopper over sting.
Skikkelig irriterende at jeg ikke får til å sy med dette skaistoffet, hadde planer om å bruke det i en del punger og vesker fremover. Spørs om jeg må finne et annet materiale å sy i. Eller så kan jeg ta frem min gamle maskin for å se om den syr bedre, men det er jo litt av en nedtur om min nye maskin syr dårligere enn gamle maskinen.... Da er liksom vitsen med ny maskin helt bortkastet!


1 kommentar:

Lappedamen sa...

Pungene ser veldig fine ut. Det kan være at foten du bruker ikke egner seg, ofte når man syr i skai, må man bruke en glidefot (på min Janome maskin er det en hvit plastfot). Lykke til.