mandag 1. februar 2021

Pung med skai

For tiden jobber jeg intenst med prosjekter jeg ikke kan vise frem helt ennå, så det er liten aktivitet her på siden. Men noe har blitt produsert i den senere tiden som kan vises frem.

Jeg kom over et bilde på nett av en liten veske/toalettveske som jeg syntes var flott, men jeg ville lage den i en mindre versjon. Etter litt omtegning og tilpasninger ble disse to pungene ferdige. 

Det må noen tilpasninger til før jeg er fornøyd, blant annet må jeg få til å sy nærmere inntil glidelåsen. Også må symaskinen trimmes litt bedre slik at stingene i skai-stoffet blir jevnere, den likte dårlig å sy i dette stoffet spesielt når det ble flere lag. Men til å være første forsøk på å sy i dette skai-stoffet er jeg ganske fornøyd.


På forsiden har jeg sydd inn en lomme, denne har samme fòret som jeg har innvendig i pungen. I enden av glidelåsen har jeg sydd på en stopper i skai-stoffet.

Baksiden er helt "plain" med likt stoff og form på stoffene som på forsiden minus lomme. Jeg er såå glad i disse to stoffene, synes de rett og slett er vakre!! Alt i alt er jeg ganske fornøyd med første forsøk, men håper på kvalitetsheving neste gang jeg syr slike punger.
Ferdige ble disse 5 1/2" x 8 1/2", en grei størrelse på en pung. Hva jeg skal bruke disse til er fortsatt uklart... På spørsmålet om jeg trenger flere punger; det er i allefall helt sikker at jeg ikke gjør... Men noen ganger bare MÅÅ jeg sy noe som blir ferdig innen kort tid. 

Linker til Bambisyr

Ingen kommentarer: