mandag 16. november 2020

Juletrepledd

Jeg har full jul hjemme fra 1.advent, da passer det bra at dette juletrepleddet ble klart i god tid til advent. 

Jeg bruker ofte quiltene mine som pledd. Dette teppet har bomullsvatt så det blir godt og varmt! Gleder meg til å ha dette over meg på kjølige kvelder fram mot jul. Håper snart å se den første snøen, og ikke bare regn som fosser ned.
Blokkene i dette teppet er fra fire av Lappe Makeriets blokkbytter, så her har mange lappedamer bidratt til det ferdige resultatet. Blokkene har blitt liggende ubrukt i lang tid, før jeg fant ut at de forskjellige blokkene passet fint sammen i et juleteppe.
Jeg har quiltet dette teppet med rette sømmer fra topp til bunn av quilten. Avstanden mellom sømmene varierer og er helt tilfeldig, enkelt og greit. En quiltevenninne tipset meg om denne typen quilting. Jeg ble overrasket over hvor godt jeg likte dette, så det er nok ikke siste gangen jeg bruker denne teknikken i quiltingen min av tepper.
Bakstykket er et Tilda stoff jeg har hatt liggende i skapet en stund. Syntes det passet godt til dette teppet. Som lukkekant har jeg brukt et rødt og hvitt stripete stoff for å dra juletemaet helt ut.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med teppet, og ikke minst veldig tilfreds med at jeg faktisk ble ferdig i god tid til advent!

I dag linker jeg til Bambisyr og LoveLaughQuilt

Ingen kommentarer: