mandag 9. november 2020

9-patch teppe, det går fremover

Jeg har sydd og sydd 3" 9-patcher. Alle kvadrater er 1" ferdig sydd. Ganske tidlig i prosessen innså jeg at det hadde vært en fordel å kutte litt større kvadrater, det blir en uendelighet av sømmer når man skal sy med så små lapper..... Men det blir jo flott når det er klart, da. Så kanskje er det verdt det allikevel. Nå er i allefall hauger med blokker i forskjellige blåtoner klare til sammensying.

Jeg har kommet så langt at jeg kan begynne å sy sammen blokkene. Noen omganger er klare, og man kan begynne å se mønsteret. Synes selv dette mønsteret er flott. 
Så langt er dette 33"x27", har i utgangspunktet sett for meg at dette teppet skal bli rund 60"x80". Jeg er usikker på om det skal avsluttes med en ytterbord eller om kvadratene skal gå hele vegen ut. Men det er fortsatt et stykke igjen før jeg må ta den avgjørelsen....

Ønsker alle en flott dag, uansett hvor du befinner deg!
Linker til Bambisyr

1 kommentar:

Birthe Marie sa...

Dette blir kjempeflott! De små kvadrater gjør bare teppet enda finere, men skjønner at det blir mange sømmer når en skal sy en stor quilt! :-)