mandag 20. april 2020

Toalettmapper

I min ryddeiver dukker det stadig opp halvferdige prosjekter. Disse var i utganspunktet tenkt å bli nett, men så fikk jeg det for meg at størrelsen ikke var riktig. Så da ble de liggende uferdige... Det var lettere å begynne på noe annet enn å finne et nytt bruksområde for disse.

Mitt lokale quiltelag har oppfordret medlemmene å sy toalettmapper til aksjonen «Søstre for søstre»,- vi donerer toalettmapper til landets krisesentre. Du kan lese mer om aksjonen her.
Siden størrelsen på dette kunne passe til toalettmapper, ble de forvandlet til det. Jeg er utrolig glad i fuglestoffet på disse. Det er brukt på litt av hvert tidligere, dette er restene jeg hadde. Nå håper jeg at noen andre også vil like dette stoffet.

Bunnen er en såkalt falsk bunn, det gjør at kan de stå av seg selv. Dette er en løsning jeg bruker ofte på både nett, punger og mapper. Enkelt og flott!

I mitt hjemmelager fant jeg glidelåser i lilla og grått. Dette lageret er for tiden temmelig fult... så det er greit å få brukt litt slik at lagerbeholdningen kan krype litt nedover. Utsiden på mappene ble quiltet med rette sømmer, jeg valgte forskjellig mønster på forsiden og baksiden. Jeg synes selv det ble fint.

Linker til Bambisyr

Ingen kommentarer: