mandag 6. januar 2020

Veske med kork

Godt nytt år!

En venninne ønsket seg veske, så da syr man jo en veske... Dette ble julegaven hennes i år.

A friend of mine wanted a bag for christmas, so then a bag was created...
På utsiden av vesken har jeg brukt et grovt lilla stoff og sort kork i bunn og hanker. Har blitt veldig begeistret for sybar kork, det eneste aberet med den er prisen.... Men jeg synes resultatet blir veldig flott når jeg syr i kork, så da får pris være pris! Størrelsen på vesken er tilpasset PC'en + litt til.

On the outside of the bag I have used a coarse purple fabric and black cork at the bottom and handles. I really like cork as a sewing material, the only thing about it is the heavy price.... But, the end-result is very nice when I sew in cork, so then the price must be the price! The size of the bag is customized to a PC + slightly more stuff.
Lukkemekanismen er en skinnreim med hull og en metalltapp som jeg hadde liggende, i tillegg har jeg montert magnet-lås på innsiden av vesken.

The closure mechanism is a leather strap with holes and a metal pin that I had lying around, and I also have a magnetic lock on the inside of the bag.
Innvendig har jeg brukt et ganske intenst stoff, for jeg syntes utsiden ble ganske kjedelig. Nå er det bare å lukke opp vesken også får man gode synsinntrykk. Det passer vel også best til de fleste at den synlige delen av en veske er ganske klassisk og ikke med altfor mye krims/krams.

Jeg har sydd inn 2 lommer innvendig i vesken, en utenpåliggende og en skult lomme (eller hva heter det egentlig på norsk?)

Inside I used a rather intense fabric, because I found the front to be quite dull. Now just opening the bag also gives you good visual impressions. It is also best for most people that the visible part of a bag is quite classic and not too much pattern.

I have sewn 2 pockets inside the bag, one visible and one hidden pocket.
Linker til Bambisyr og LoveLaughQuilt

5 kommentarer:

Nann sa...

The bag looks great -- the bright inner fabric adds a pop of surprise to the "serious" outer fabric. I've never sewn cork before. Congratulations on a fine finish!

Gretchen Weaver sa...

Very nice bag, I'm sure your friend loved it! Happy stitching.

Turid sa...

Ser ut som det er en rommelig og stødig veske. Har aldri prøvd å sy i kork, men har sett mye fint. Ha et godt nytt syår.

2ne sa...

Stilig veske du har laget. Har ikke sydd i kork selv, men har litt liggende....

Birthe Marie sa...

Denne vesken var tøff! :-)