mandag 13. januar 2020

Toalettmappe med isbjørn

Det ble en toalettmappe til, denne gangen i "boksmønster" og på stoffet er det en gjeng glade isbjørner.
Mappen har fått en fargeglad glidelås og quiltetråden er i samme farge. Quiltingen har jeg gjort enkelt med rette striper, to tette striper også litt større mellomrom til de neste to quiltesømmene.
I enden av mappen har jeg sydd inn en hank, så har man noe å holde i når denne bæres rundt eller når mappen skal åpnes.
Mitt lokale quiltelag deltar i aksjonen "Søstre for søstre", du kan lese mer om den her. Mappen blir donert til aksjonen. Jeg syr mer enn jeg selv har behov for og mer enn mine nærmeste har plass til, så derfor synes jeg det er givende å sy til diverse aksjoner. Det er jo greit å dele litt med seg, jeg får sygleden og noen som har behov for en liten oppmuntring får det.

Linker til Bambisyr

3 kommentarer:

Gretchen Weaver sa...

Very nice bag, love the bears!

Turid sa...

Fin og stor toalettmappe. Kjekt å være med på et slikt prosjekt der vi kan hjelpe noen som trenger det.

Birthe Marie sa...

Så fin toalettmappe, og koselig motivstoff. Det er kjekt å kunne glede noen som har det vanskelig. :-)