mandag 4. juni 2018

Stripeteppe

De siste dagene har det vært altfor varmt midt på dagen til å oppholde seg i solen, så da har jeg brukt noen timer foran symaskinen og fått satt sammen senter av stripeteppet mitt.

Jeg har satt sammen striper av skjortestoffer med kvadrater av et halvlin-aktig stoff til passelige lengder (ca 1,5 m lange). Det ble til at jeg har holdt meg til en grå/blå farge skala denne gangen.
Neste skritt var å ramme strimlene inn i lengder av den lyse halvlinen, for å få ferdig senter av teppet.
Strimlene med rektangler er sydd sammen forskjøvet i forhold til hverandre for å få til dette tripp trapp mønsteret.
I dette teppet har jeg endel stoffer som går igjen i opp til 3 rektangler, mens et flertall går igjen 2 ganger og endel stoffer går igjen kun 1 gang. Jeg har sydd strimlene helt tilfeldig sammen og det samme med sammenstillingen av toppen, men allikevel ser jeg at flere steder har samme stoffet kommet ved siden av hverandre. Man blir litt sånn,- ER DET MULIG!!!!! Men det er ikke aktuelt å ta det opp, så det får bare bli som det har blitt :)
Nå må jeg finne et stoff jeg kan bruke til bord og det er alltid en utfordring!!! Må ta et dypdykk i stoffene mine å se om det er mulig å bruke noe av det jeg har i samlingen, det hadde vært fint å få brukt opp noe av det som ligger i skuffer og skap... Men samtidig orker jeg ikke å sy om det bare er sånn omtrentlig. Så det må være et stoff som jeg synes passer skikkelig godt til teppet, ellers blir det nok en tur til nærmeste quiltebutikk.
Ønsker alle er fortsatt flott sommer! Kos dere i sommerværet, uansett hva slags vær dere har fått utdelt.
Linker til Bambisyr

5 kommentarer:

Turid sa...

Så flott. Blått og hvitt er alltid en vinner.

Catarina C sa...

Ditt täcke kommer att bli jättefint, bara så snyggt i de blå/vita tygerna!

Birthe Marie sa...

Kjempeflott! Håper du finner et stoff du har liggende. Jeg er enig i at det er kjekt at et så fint teppe får en kant som passer helt. :-)

evaj sa...

Tack för din fina inspiration denna veckan på Visa och Berätta måndag!!Bambi

Kerstin sa...

Läckert i läckra färger!
// Kerstin