lørdag 23. juni 2018

Bryllupsgave - Gryteklut sett

I dag er jeg i bryllup. Nå begynner jeg å se at jeg faktisk drar litt på årene jeg også.... Det er sønnen til min venninne som gifter seg,- det er virkelig rart å se at disse smårollingene man har fulgt med helt siden de ble født nå er voksne og klare for å stifte sitt eget bo. Moro allikevel at de gidder å invitere den gamle "tanta" som har hengt rundt i alle år!

Brudeparet er ikke spesielt glade i quiltetepper, derfor har jeg ikke sydd noe stort til dem. Denne gangen ble det innkjøpt gave fra gavelisten, men jeg kan jo ikke komme i et slikt lag uten noe hjemmegjort... Alle har jo behov for grytekluter, så jeg har sydd et sett med grytekluter til dem bestående av to vanlige grytekluter og en langpanne gyteklut.
Alt i gråtoner og veldig kantet, etter brudeparets instrukser.
Kransen er sydd ved hjelp av pappmaler som er applikert ned på et bakgrunnstoff. For å få litt liv i det hele sydde jeg på en mørkere bord rundt senter før jeg satte på det stripete stoffet. Lukkekanten er i et gråskimrete stoff. Det lyse stripete stoffet som jeg har brukt i "kroppen" på langpanne grytekluten har jeg også brukt på baksiden av de "vanlige" gryteklutene.
Håper de faller i smak! For (må jeg innrømme) de var ganske kjedelige å sy siden de kun skulle være i svart/grått/hvitt. Ikke helt som jeg ville ha gjort om jeg hadde hatt helt "frie tømmer". Men, men, innimellom er det greit å lage ting som er mer skreddersydd til andre også, selv om det tar dobbelt så lang tid å bli ferdig når det ikke helt fenger meg.
Ønsker alle en fortsatt flott Sankthanshelg!
Linker til Bambisyr

Ingen kommentarer: