mandag 4. september 2017

Handlenett eller sko-nett


I helgen har jeg hatt huset for meg selv, og stor sy-lyst. Da fikk sol være sol, for helgen gikk med til å kutte stoffer og til å sitte foran symaskinen. Jeg har en plan om å gi bort endel hjemmelagede gaver denne julen, og fikk i helgen startet på det meste jeg har tenkt å sy frem mot jul. Ikke alt ble ferdig i løpet av helgen, så nå viser jeg kun frem det jeg fikk ferdigstilt.

I disse miljøbeviste tider kan det være fint med et stoffnett til diverse. Om de blir brukt til handlenett eller sko-nett eller noe helt annet spiller ikke så stor rolle, bare de kan bytte ut en plastpose eller to. Jeg fikk sydd ferdig 8 handlenett / sko-nett. Litt forskjellige farger og lengder på hankene, og fòret med et koselig matchende stoff. Ser at det er et par nett som jeg ikke kommer til å klare å skille meg av med... Så de blir nok igjen hjemme.

Fikk også sydd ferdig 2 sett med grytekluter i julefarger som også havner i julegaveboksen:

Det beste av alt; jeg har ikke kjøpt inn noe ekstra for noen av disse prosjektene!!! Alle stoffer, vatt og hanker var å finne i et ganske så velfylt (les; overfylt) hjemmelager, som nå er slanket med endel meter stoff... Da føles det som om jeg har sydd helt gratis julegaver.

I dag linker jeg til Bambisyr

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Härliga handlett du sytt! Och härliga gryteklutar. //Kerstin

evaj sa...

Tack för din medverkan idag på Visa och Berätta måndag!! Bambi

Elin sa...

Gode idear, for ein produksjon!

Anonym sa...

Jag gillar dina väskor!!

Birthe Marie sa...

Så flott! Ja, vi må tenke miljø og unngå plastposene. Kjempefine og koselige stoff du har brukt. Tenker det kjennes godt å få brukt litt av lagervarene også. ;-) Gryteklutene var også fine! :-)