mandag 20. mars 2017

Rektangel teppe

Jeg fikk plutselig fryktelig lyst til å sy teppe til gutt. På en nettside så jeg et teppe sydd med rektangler, lyse og mørke annenhver gang. Dette ble jeg skikkelig inspirert av, så jeg satte i gang. Jeg tenkte i utgangspunktet å sy et teppe med rektangler i lyse og mørke blå stoffer. Men da jakten på stoffer startet i skapene mine fant jeg ut at dette kunne være en enkel måte å få brukt opp litt stoffer.... Så jeg utvidet prosjektet til å innbefatte et teppe i grønt også. Så nå har jeg kuttet og kuttet! Det ble en god haug til slutt....
Jeg kutter stoffene i bredde på 3½" og hele høyden på stoffet. Remsene skal jeg sy sammen en lys og en mørk for deretter å kutte disse ned ytterligere. Tanken med dette prosjektet er at det skal gjøres innimellom. Stoffremsene får ligge ved siden av symaskinen. Så når jeg får lyst til å sy et par lengder, tar jeg bare noen remser fra bunken og syr disse sammen. På denne måten håper jeg at teppene vil bli ferdige "av seg selv", nesten som om jeg ikke kan huske å ha sydd på det i det hele tatt. Nå er en liten haug klar for stryking og nedkutting. Haugen av opp-kuttede remser er fortsatt stor, kan nesten ikke se at det er tatt noe av dem i det hele tatt...
Nå har jeg mistet oversikten på hvor mange stoffer jeg har kuttet opp, så jeg regner med at jeg ender opp med å ha kuttet stoffer til flere tepper enn de to det hele startet med.... I tillegg håper jeg på et noe redusert stofflager, jeg får nemlig ikke inn flere stoffer i de skuffene og skapene jeg har til formålet.

1 kommentar:

Birthe Marie sa...

Spennende prosjekt du har startet her, og artig at du kanskje bare plutselig har en ferdig quilt. Må nesten le litt, for jeg tror vi er mange som har problemer med å få inn mere stoff i skuffer og skap. :-D Lykke til! :-)