fredag 26. februar 2016

Teppe med inspirasjon fra Hilde Krogh

Hilde Krogh er en dyktig designer som har sin absolutte styrke i å se nye løsninger på tradisjonelle blokker. Hun holdt for flere år tilbake kurs på et teppe jeg falt for. I rusen av å ha sett noe jeg bare måtte gjøre, begynte jeg med friskt mot. En gjeng med blokker ble sydd, og jeg startet opp med applikasjonen. Plutselig stoppet hele prosjektet opp,- gitt.....


Disse blokkene har ligget i skjul lenge, men dukket opp igjen under en storopprydding. Rart hvordan ting kan være helt glemt i lang, lang tid. Nå har blokkene kommet frem i lyset igjen og jeg jobber for tiden med å ferdigstille applikasjonene.
Quilt with English paper piecing and 9-patches
Jeg har tatt meg noen kunstneriske friheter i forhold til Hilde sitt original teppe. Bildet jeg har av Hilde sin versjon er desverre bare en dårlig kopi, så jeg får ikke lagt det ut her.

Ingen kommentarer: