mandag 19. april 2021

Log cabin variant

Jeg kom over denne blokken på Cynwiestam sin instagram konto. Jeg syntes det var en artig variant av log cabin, så den måtte prøves ut med en gang. Siden jeg ikke umiddelbart fant et mønster på denne har jeg selv tegnet opp og beregnet størrelser på delene i blokken. 


Jeg har valgt å holde antall stoffer i blokken på et minimum, så blokken er ikke utseendemessig en typisk log cabin. Ser for meg flere måter å kombinere slike blokker i et teppe, men jeg må sy noen til før jeg begynner å legge ut en ferdig layout. 

Grunnblokken i denne ble 4 1/2"x4 1/2" uten sømmonn. Om jeg velger å sy disse sammen som vist over blir hele blokken på 9"x9". 

Teknikken jeg har brukt for å sy disse blokkene gir et "overskudd" som blir til en trekant. Siden det ble en del ut av det bestemte jeg meg for å sy disse sammen til en blokk. Vet heller ikke hva denne skal brukes til, men en eller annen gang finner jeg et bruksområde.

Ønsker alle en flott uke!

Ingen kommentarer: