mandag 16. desember 2019

Gryteklutsett

En venninne av meg har hatt bursdag og hun ønsket seg nye grytekluter. Når noen faktisk ytrer ønske om noe jeg syr, er det jo bare å kaste seg rundt... Så grytekluter ble det.
Denne gangen ble det ganske enkle design på gryteklutene. Jeg har brukt en blokk som kalles "Puss in the corner" i sin enkleste form, og et koksgrått stoff som bunnstoff.

Blomsterstoffet har noen ganske få felter midt i blomstene i en blålilla farge, jeg har prøvd å ta opp denne fargen i lukkekanten. Syntes selv de ble fine.
Jeg pleier å sy sett bestående av 2 vanlige grytekluter og en langpanne gryteklut. Selv er jeg veldig glad i langpannegrytekluten, den er sååå praktisk når en håndterer varme langpanner eller ildfaste fat.

I dag linker jeg til Bambisyr

1 kommentar:

Birthe Marie sa...

Så kjekt å sy gave når en vet mottaker setter pris på det du lager. Veldig fine er de også. Jeg har aldri sydd langpanne klut, men det ser veldig greit ut også. :-)