mandag 19. august 2019

Handlenett

Jeg fikk plutselig behov for en liten sydd oppmerksomhet til en bekjent, men skapet var tomt for slike småting akkurat nå. Da måtte jeg begynne å lete etter et godt prosjekt. Kom over oppskrift på handlenett hos Birthes rom, og fant ut at dette var verdt et forsøk.

I was in needed of a little gift to an acquaintance, but the closet was empty of such little things right now. Then I had to start looking for a good sewing project. Came across a recipe for a shopping bag on Birthe's room and found that this was worth a try.
Handlenettet er sydd uten fòr, derfor er sammensyingen gjort med Fransk søm slik at nettet ser fint ut inni også.
The shopping bag is sewn without lining, so the sewing is done with French stitching so that the net looks nice inside too.
Til hanker har jeg brukt gjordebånd på den blomstrete, på de to andre har jeg sydd hanker av samme stoff som nettet. 
For hanks I have used finished hanks on the floral one. On the other two I made hanks in the same fabric as the net.
Oppskriften var enkel å forstå, og resultatet ble bra!
The recipe was easy to understand and the end result looks good!
Det er sydd inn en lomme innvendig som vesken kan brettes inn i, veldig praktisk. Handlenettet får da lett plass i en veske.
There is a pocket inside which the bag can be folded into, very handy. The shopping bag will then easily fit in a purse.
Som vanlig når jeg starter på slike små prosjekter klarer jeg ikke å bestemme meg for ett stoff, så det ble tre handlenett denne gangen. Da har jeg liggende et par smågaver til en senere anledning.

As usual when I start on such small projects, I can't decide on one fabric, so this time I sew three shopping bags. Then I have a few small gifts for a later occasion.

Ønsker alle en flott dag!
Siden det er mandag i dag linker jeg til Bambisyr og LoveLaughQuilt, ta en tur innom linkene her for inspirasjons bonanza!

2 kommentarer:

Nancy @ Grace and Peace Quilting sa...

Super cute shopping bags! They will make great gifts.

Birthe Marie sa...

Så fine nettene dine ble! Ja, det er kjekke småpresange, og nå er jo plastposer ut, og handlenett inn. Det var veldig kjekt å se at mønsteret mitt er blitt brukt, og kjekt at det var enkelt å forstå. Det er alltid litt spennende når en skal skrive forklaring. :-)