mandag 1. april 2019

Tepper som varmer

I november i 2017 var vi en gjeng med damer som satt sammen en helg å sydde på tepper til aksjonen "Tepper som varmer". Tradisjonen tro startet jeg opp mange prosjekter, men avsluttet få av dem.... Vel, denne gangen klarte jeg faktisk å ferdigstille 3 tepper så det var ikke så ille. Men, jeg startet opp ytterligere 4 tepper..... som selvfølgelig fortsatt ligger her klar for quilting. Etter mye debatt med meg selv, har jeg tatt meg selv i nakken og nå er endelig et av teppene klart. HURRA!!!!

In November 2017, a group of ladies was sewing for a weekend quilt for the charity "Tepper som varmer", a charity who donates quilts to a children’s hospital. I started many projects, but ended few of them .... Well, this time I actually managed to finish 3 quilts so it wasn't that bad. But, I started up another 4 quilts ..... which of course still lie here ready for quilting. After much debate with myself, I finally have one of the quilts is ready. HURRAY!!!!
Teppet består av et felt med stjerner, et felt med ensfarget stoff og et kryss med 1" kvadrater sydd i remser. Alle fargene i dette teppet er i pastell.

The quilt consists of a field of stars, a field of single-colored fabric and a cross with 1" squares sewn in strips. All the colors in this quilt are in pastel.
Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Selv om jeg har planlagt å gi bort teppene jeg syr, må jeg synes det er gøy å sy dem ellers orker jeg ikke å motivere meg til å fullføre.
I am very pleased with the result. Although I have planned to give away the quilt, I have to have fun sewing them otherwise I can't motivate myself to finish.

I dag linker jeg til Bambisyr og Love Laugh Quilt

Ingen kommentarer: