mandag 11. mars 2019

Quilt as you go teppe

I ledige stunder leker jeg meg på YouTube og ser på en haug med videoer, fortrinnsvis om sying. Plukker opp litt her og der av tips og triks. Her om dagen så jeg denne fra Missouri Star Quilt Company som viser en enkel "Quilt As You Go" teknikk. Fikk lyst til å teste ut denne, dermed så disse teppene dagens lys.

In my spare time, I watch a bunch of videos on YouTube, preferably about sewing. I pick up a little here and there of tips and tricks. One day I saw this video from the Missouri Star Quilt Company showing a simple "Quilt As You Go" technique. I really wanted to test this out, so these quilts saw the light of day.
Jeg har endel figurstoffer liggende som gjør seg best om de blir sydd i større biter, så denne teknikken passet perfekt til disse stoffene. Det man gjør er å sy en og en stripe på forstykket direkte til både bakstykke og vatt. Utrolig effektiv måte å sy et lite teppe. Ved å bruke denne Quilt As You Go teknikken får man kun quiltesømmer på bakstykket, men det utelukker jo ikke at man i ettertid quilter på forstykket om man ønsker det.

I have some fabrics with figurines that looks best if they are sewn in larger pieces, so this technique fits perfectly with these fabrics. The technique is to sew on a strip of fabric on the front piece directly to both the back and the batting. Incredibly effective way to sew a small quilt. By using this Quilt As You Go technique you only get quilting stitches on the back piece, but it does not rule out that you subsequently quilt the front piece if you wish.

Lukkekantene har fått pyntesøm på forsiden, så ble det litt mer pynt på teppene.
The binding has got a decorative seam on the front, so there was a little more decoration on the quilt.
Ser at jeg må teste litt mer før jeg blir helt fornøyd med resultatet, noen av stripene ble altfor brede. Men som første forsøk syntes jeg teppene ble koselige. Etterhvert jeg sydde kom jeg på flere bruksområder for denne teknikken. Jeg tror jeg skal prøve ut denne teknikken med stripesett av f.eks. kvadrater eller trekanter også.

Disse teppene blir donert til Tepper som Varmer.

I have to test a little more before I get completely satisfied with the result, some of the strips became far too wide. But as a first try I thought the quilts ended up as cozy quilts. As I was sewing, I came up with several uses for this technique. I think I'll try this technique with strip sets of e.g. squares or triangles as well. This rug is going to be donated to a children’s hospital.

Linker til Bambisyr

1 kommentar:

Gretchen Weaver sa...

What cute quilts for children. I'll have to try this method. Thanks for showing us. Happy Stitching!