lørdag 20. juni 2015

Nytt teppe - kvadrater i fleng

Lenge har jeg hatt i hodet at jeg bare må lage et teppe hvor hele senter av toppen er oppbygd av kvadrater. Plutselig fikk jeg "ånden over meg" og satt i gang med godt mot... Jeg syr sjelden etter mønster, så ting blir til underveis og ved innfallsmetoden. På Pinterest kom jeg over dette bildet som ble utgangspunktet for teppet jeg nå jobber med.
Border Ideas
Teppet mitt kommer nok til å ha flere detaljer fra dette teppet i seg, men hvordan det blir vil tiden vise.. Toppen er nå i allefall godt i gang, jeg har satset på litt sartere farger enn orginalen over har. Jeg har kuttet et ukjent antall ca. 2" x 12" striper av forskjellige stoffer fra stoffsamlingen. Sydd sammen til stripesett.
Kuttet ned stripesettene til 2".
 Sydd stripesettene til remser.
 Også litt lengre remser....
Deretter sydd sammen senter bestående av kvadrater på 1 1/2" x 1 1/2".
Nå gjenstår bordene rundt teppet. Kommet nok til å bruke noen av elementene fra orginal teppet i mine border også.

På mandager starter damen bak bloggen Bambisyr "Show and tell", her legges det ut linker til mange inspirerende blogger. En annen blogg som også legger ut linker til masse inspirasjon er Hug-a-Bit Quilts. Ta en tur innom da vel!

Takk for besøket, og velkommen igjen!




6 kommentarer:

Eliot syr sa...

Man hittar mycket man vill sy på Pinterest. Det är bara så fint med rutor/kvadrater, ser fram emot att se fortsättningen.

Immi sa...

Snyggt, visst finns det mycket på Pinterest!:O))

evaj sa...

Fantastiska arbeten du inspirerar oss med idag på Visa och Berätta måndag !!Tack för din länkning/Bambikram

Birthe Marie sa...

Dette var kjempeflott! Det er så kjekt å finne ideer og inspirasjon på Pinterest, og nå har jeg pinnet både ideen og ditt teppe. :-)

Turid sa...

Dette tror jeg kommer til å bli skikkelig fint. Kjekt med inspirasjon fra andre, uansett hvor man finner det.

Catarina C sa...

Ja Pinterest är verkligen in inspirationskälla, ska bli kul att se fortsättningen på din kvilt!