søndag 17. mars 2013

Mitt bidrag til konkurransen i NQF 2013

Denne helgen arrangeres quiltetreff i Sarpsborg. Tema for konkurransen var "Ekstemvær", mitt teppe har fått tittelen "-when hell freezes..":
NQF 2013
Det er bygd opp av to forskjellige blokker. I senter har jeg sydd blokken "Devils Footprint". Ytterborden er sydd ved hjelp av blokken "Ice Castle". Ut fra disse blokkene syntes jeg tittelen "-When hell freezes.." var en treffende tittel.

Det ble ikke noen premie på meg i denne konkurransen, men det skal bli spennende å lese hva juryen har ment om teppet!

Jeg leverte teppe i Tradisjonell klasse, det er denne retiningen innenfor quilting som ligger mitt hjerte nærmest. Jeg prøver innimellom å bevege meg i retning av "Modern Quilts" som det er laget en utfyllende reportasje i Norsk Quilteblad nr. 1-2013.

Ingen kommentarer: