mandag 15. oktober 2018

Mini Kites - klar

Da var teppet klart, dette skal gies bort til en god venninne som fyller rundt år på denne tiden av året.

Then the Mini Kite quilt is ready, this shall be given away to a good friend who has a around year these days

 
Jeg har satt på to border. En stripete innerbord som roer ned teppet litt, jeg følte nemlig at senter ble ganske rotete. Det blomstrede stoffet fant jeg i stoffsamlingen min, jeg blir alltid lykkelig når noe av det jeg har fra før kan brukes!!! For det første er det flott å få slanket stoffsamlingen litt, men det største plusset er at man føler at det ikke koster noe.... Stoffene er jo betalt for lenge siden... Ja, jeg vet at dette er å lure seg selv, men det er jo greit å leve med noen løgner!!!

On this quilt I have put on two borders. A striped inner border that calms down the quilt a bit, I felt that the center became quite cluttered. I found the blooming fabric in my own fabric collection, I’m always be happy when some of the things I have in my stash can be used!!! First of all, it's great to slim the fabric collection a bit, but the biggest plus is the feeling that it does not cost anything .... The fabrics have been paid a long time ago ... Yes, I know that this is to fool yourself, but it's okay to live with some lies!!! 
 
Quiltingen har jeg gjort selv på symaskin. I senter har jeg quiltet en 1/4" inn på kitene, dette gjorde at sirklene ble mer uthevet. I senter av sirklene har jeg sydd på knapper. Knappene gjør teppet litt mer upraktisk, men jeg syntes resultatet ble så bra at jeg ikke kunne la være.
På ytterborden har jeg quiltet med hjelp at "Borders Made Easy". Jeg bruker ofte dette papiret for det gir et utrolig flott resultat.


I have done the quilting on my sewing machine. In the center I have quilted a 1/4 " inside the kites, which made the circles more highlighted. In the center of the circles I have sewn on buttons. The buttons make the carpet a bit more inconvenient, but I thought the result was so good I could not let it alone. On the outside borders I have quilted with the help of "Borders Made Easy". I often use this paper because it gives an incredibly good result. 
Som lukkekant har jeg brukt dette grå-stripete stoffet.
Bakstykket fant jeg også i stoffsamlingen min. Det måtte skjøtes noen ganger for å få nok til hele teppet, men det ble ganske usynlig etter at jeg fikk quiltet teppet.

As quilt binding I have used a gray-striped fabric. 
I also found the backing in my fabric collection. The fabric wasn’t wide enough, so I had to patch the fabric to cover the whole quilt. These seams, happily, became quite invisible after quilting. 
Jeg er ganske stolt av dette teppet fordi alle stoffene bortsett fra den stripete borden er fra eget lager. Det føles nesten som om dette ble et gratisteppe.... Og som en ekstra bonus har det forsvunnet endel meter med stoff fra diverse hyller her hjemme. Ikke helt feil det!!!!
Jeg håper mottakeren synes teppet ble fint og vil bruke det!


I'm quite proud of this quilt because all the fabrics apart from the striped border are from my own stock. It almost feels like this is a quilt without any cost.... And as an added bonus, it has disappeared a few meters of fabric from various shelves here at home. HurrayI hope the receiver will love this quilt
Linker til:
Bambisyr
Monday Making
Bloggene som er linket til disse sidene gir masse inspirasjon. Ta en titt, da vel.
Ønsker alle en flott dag!
Wish you all a very fine day!

2 kommentarer:

Gretchen Weaver sa...

This quilt turned out very pretty. Your friend will love it. It makes me happy when I can make quilts from my stash too.

Birthe Marie sa...

Fantastisk flott quilt! Heldig Heldig er jubilanten som får dette til bursdagen sin. Ekstra kjekt å ha ferdigstilt et teppe der mensteparten er fra stofflageret. Bra jobba! :-)