mandag 13. august 2018

Toalettmapper - Søstre for Søstre

Mitt quiltelag har med jevne mellomrom diverse dugnader til forskjellige formål. Denne aksjonen,- Søstre for Søstre, har som mål å lette litt på situasjonen for kvinner som oppsøker krisesentre. Vi syr toalettmapper og fyller dem med det mest nødvendige, og håper at det kan komme godt med i en vanskelig situasjon.

Denne gangen har jeg sydd 2 toalettmapper i forskjellige stoffer. Dette er en modell jeg kaller boks-modellen, den er enkel og grei å sy.


Over forstykket har jeg maskinquiltet i litt forskjellig mønster,- på toppen har jeg sydd horisontale rette sømmer mens på sidene har jeg sydd diagonale rette sømmer.

I tillegg har jeg pyntet mappene med pyntebånd i overgangen mellom topp og sidene.

Jeg synes det kan bli fint om man benytter glidelåsen som et designelement. På denne mappen har jeg brukt en knall turkis glidelås som tar opp fargene fra blomstene på forsiden av mappen. Det ble ganske kult,- synes nå jeg!

Jeg håper disse kan glede noen som har behov for litt oppmuntring!

I dag linker jeg til Bambisyr.
Jeg ønsker alle en fin dag! :-)

2 kommentarer:

Turid sa...

Så flotte toalettmapper, og til et godt formål. Vårt quiltelag har også sydd mapper, og vi vet at de kommer godt med.

Birthe Marie sa...

Så fine de er. Ja, det er kjekt å sy til gode formål.
I quilteklubben jeg går i har vi ikke sydd til dette prosjektet, men vi syr tepper både til barne avdelingen og også til å legge over kuvøsene på nyfødtavdelingen. :-)