mandag 27. august 2018

Blomster på bakgrunn

I sommer har jeg drevet med dette prosjektet, ideen er hentet fra Anne-Kjersti på Lappe Makeriet.
Blomstene er sydd over papp, og pappen har jeg kjøpt på Lappe Makeriet.

Nå begynner blokkene å ta form. Jeg har fått sydd endel av blomstene ned på en lilla bakgrunn. Som bakgrunnstoff har jeg brukt en chambrey, et ensfarget bomull-stoff som er vevd med hvite tråder i en retning og farget tråd i den andre retningen,- har jeg blitt fortalt.... Chambrey er en av mine favoritter,- selv om det er ensfarget gir dette stoffet en flott effekt fordi fargen ikke blir helt jevn. Det blir rett og slett mer liv i stoffbiten.

Linker til Bambisyr.
Ta en titt på de flotte bloggene som ligger i linkene her. Garantert inspirasjon!!

3 kommentarer:

Birthe Marie sa...

Flotte blomsterblokker.Det blir spennende å se prosjektet ditt ferdig. :-)

Denise sa...

Your blocks look great.

evaj sa...

Tack för din inspiration idag på Visa och Berätta måndag!!Bambi