mandag 20. august 2018

50 års teppet

50 års teppet ble ferdig og ble overlevert i helgen. Vi var i stort 50 års hageparty, koselig og morsomt,- og faktisk ikke så kaldt utover natta heller....

Bakstykket er flanell og teppet er vattert med en bomullsvatt, så dette skal kunne holde både en og to personer varme i vinter! Jeg valgte et litt mørk bakstykke, så synes ikke søl og møkk så godt...

Quiltingen er relativt enkel,- i senter har jeg maskinsydd "i grøfta" i lengderetningen. På borden har jeg brukt "Borders Made Easy" og maskinsydd for å få litt mer liv i quilten.



Du ser kanskje quiltingen bedre på baksiden...

Lukkekanten er i en litt mørkere blåfarge, denne ble jeg veldig fornøyd med. Kanten avsluttet teppet på en slik måte at øyet blir dratt inn i mot senter av teppet, og da føler jeg at lukkekanten virkelig har truffet.



Det virket som mottakeren ble fornøyd. Så da kan jo også jeg være fornøyd :-)

Linker til Bambisyr

2 kommentarer:

Birthe Marie sa...

Blått er flott! Ja, dette ble en nydelig og harmonisk quilt. Vakre farger og veldig fint design! :-)

Catarina C sa...

Vilken vacker kvilt du har gjort, måste har uppskattats väldigt!
Kram Catarina