mandag 19. februar 2018

Nytt håndsømprosjekt - "Jane Austen"

Jeg har startet opp et nytt håndsøm prosjekt, en variant av Jane Austen sitt diamant teppe.
Jane Austen Quilt on http://www.lindafranz.com/blog/jane-austen-quilt/
Jeg skal sy dette med pappmaler. I det originale teppet er det en stor diamant i senter med mindre diamanter rundt i et gitter. Papirmalene har ikke lagt opp til denne større diamanten i senter, men det er ingenting i veien for å lage den allikevel. Vet ikke helt hvordan jeg skal sy dette sammen til syvende og sist. Får vel bare starte tenker jeg, så får vi se hvor det hele ender....


De største diamantene er hele 3" så det er ganske store biter i forhold til det jeg er vant til å jobbe med, så jeg tror at dette skal kunne gå ganske fort fremover. Det skal også ha diamanter i samme størrelse som gitteret der gitteret møter spissen på den store diamanten.

Foreløpig har jeg ikke bestemt meg for hvilket stoff jeg skal bruke i de små diamantene. De store diamantene kommer jeg til å bruke av repro-stoffene mine eller stoffer som minner om repro-stoffer. Gitteret blir det lyse stoffet som ligger i remse ved siden av diamantene på bildet her.

Jeg kan rapportere at etter å ha limt opp ca. 50 diamanter kan jeg ikke på noen som helst måte se at stofflageret mitt har minket noe som helst.....

Ønsker alle en flott uke!
I dag linker jeg til Bambisyr

3 kommentarer:

Birthe Marie sa...

Dette ser veldig spennende og flott ut! Ønsker deg lykke til! Håper at stofflageret ditt minker litt etterhvert. Regner med du deler litt bilder etterhvert og jeg gleder meg til å følge prosjektet. :-)

G Adrian, Sweden sa...

Detta låter väldigt spännande!!!!

evaj sa...

Tack fina du för din inspiration på Visa och Berätta måndag!!Bambi