mandag 12. mars 2018

Jane Austen - det går da fremover

Sakte men sikkert går det fremover med prosjektet mitt... Jeg har valgt å bruke repro-stoffer eller stoffer som minner meg om repro-stoffer, de aller mørkeste stoffene har jeg ikke tatt med i dette teppet. Jeg vil at uttrykket på teppet skal bli lyst og vårlig når det en gang blir klart.

Hjørnet av teppet er startet opp.
En hel gjeng av diamanter har fått sydd til gitter på en side. Jeg oppdaget at jeg måtte ha et godt utvalg av ferdige diamanter med gitter når jeg skulle begynne å sette sammen diagonalene, slik at jeg kan sette sammen "riktig" fargekombinasjoner. Så jeg konsentrer meg om å få sydd opp en hel masse slike diamanter med gitter før jeg fortsetter å sette sammen diagonalene.


En ny diagonal er da allikevel klar for påsying.

Dette er et av de håndsømprosjektene jeg driver med når jeg er borte, sitter på i bil eller er på quilte kafe. Jeg har tro på at det kommer til å bli et fint teppe når det en gang blir ferdig, når det blir er et åpent spørsmål.

Jeg ønsker alle en fin, fin uke!

I dag linker jeg til Bambisyr 

2 kommentarer:

Birthe Marie sa...

Dette kommer til å bli fantastisk. Så lekre farger og stoff du har valgt. :-)

G Adrian, Sweden sa...

Vilka vackra tyger!!!!!!