torsdag 27. april 2017

Inspirasjonskveld med Lynette Anderson

På tirsdag arrangerte Kathrines Quiltestue inspirasjonskveld med Lynette Anderson. Hun lager fantastiske arbeider med applikasjon og stichery. I tillegg designer hun sine egne quiltestoffer. Jeg applikerer svært lite for tiden og det blir heller lite stichery arbeid på meg, så man skulle tro at dette ikke passet helt for meg. Men bare det å sitte å høre på hvordan andre arbeider seg frem til et design er verdt et besøk. I tillegg møter man mange likesinnede og det er jo alltid like inspirerende!
Over ser du et lite knippe av hva Lynette viste frem. Som dere kan se lar jeg meg inspirere av små fragmenter når jeg ser på andre sine tepper. Bildet nederst til høyre viser quiltingen på ytterborden på et av Lynettes tepper, helt nydelig!

Tirsdag ble en skikkelig inspirasjonsdag for meg, for i tillegg til inspirasjonskveld møtte jeg tilfeldigvis en annen australsk designer, Irene Blanck, på Lappe Makeriet tidligere på dagen. Irene er damen bak Focus On Quilts, hun designer noen fantastisk flotte quilter og hun viste seg også å være en veldig hyggelig og imøtekommende dame. Hun hadde et lite stopp her på Østlandet før hun skal til Røros for å holde kurs på Quiltegården sitt arrangement denne helgen. Heldige er de som skal på et av kursene hennes! Du kan se arbeidene hennes her; http://www.focusonquilts.com.au/

Ønsker alle der ute en forsatt flott dag!

1 kommentar:

Birthe Marie sa...

Så heldig du var som fikk med deg inspirasjonskveld. Ja, tenk å treffe to så dyktige damer på samme dag. :-)