mandag 27. mars 2017

Bilder fra NQF sitt årsmøte

Hvert år arrangerer Norsk Quilteforbund (NQF) årsmøte. Årsmøtet går over hele helgen og inneholder både årsmøte, kurs, utstilling, konkurranse, foredrag og quiltebutikker fra hele landet har salg. Om du ikke har vært på dette arrangementet tidligere, anbefaler jeg alle å ta en tur. Under har jeg lagt ut et utvalg bilder fra utstillingene og butikkområdet.
Bilde kollasjen over viser de 3 teppene som ble premiert i tradisjonell klasse.
1. plass, Ann-Mari Duffy (øverst til venstre)
2. plass, Rie Norum (nederst til venstre)
3. plass, Tove Dagny Dokkeberg Holme (til høyre)

Under viser jeg et knippe av tepper fra utstillingen. Jeg har dessverre ikke bilder av alle bidragene, men alle vil bli vist frem på NQF sine sider etter hvert. (Beklager til alle som ikke er nevn her!) 
Øverst til venstre: Teppe av Marit Johnsen
Øverst til høyre: Teppe av Sissel Byberg
Nederst til venstre: Teppe av Tordis Borgan Suleng
Nederst til høyre: Teppe av Bente Sveberg Tangen
Øverst til venstre: Teppe av Eva Melhus
Øverst til høyre: Teppe av Kari Østengen
Nederst til venstre: Teppe av Marit Johnsen
Nederst til høyre: Teppe av Joyce Eileen Hendriksen
Bildene over er av to quilter sydd av Birgitte Busk. Disse var utstilt og ikke en del av konkurransene. Alle effekter i disse er laget ved hjelp av sytråd i forskjellige farger sydd på maskin. Disse var virkelig flotte, jeg anbefaler virkelig å sjekke ut arbeidene hennes, du kan lese mer om henne her.

Butikkene hadde også med seg mye flott og inspirerende. Under har jeg samlet noen bilder fra butikkområdet. Jeg var dessverre ikke så systematisk at jeg fikk tatt bilder fra alle butikkene, selv om alle virkelig fortjener en plass her.
Quiltegården fra Trondheim har alltid med seg mange flotte arbeider, noe av det Siw viste frem kan du se over.
Kathrines Quiltestue har alltid en flott butikk, hvor alt er presentert på en ryddig måte. Damene er blide og behjelpelige, og det dukker alltid opp noe jeg ikke viste eksisterte....
Øverst til venstre: Lappemor, hva passer vel bedre enn reinsdyr gevir for en butikk på fjellet.
Øverst til høyre: Quiltebua, tradisjoneller quilter vist på standen.
Nederst til venstre: Quiltebua, hadde også med seg mer moderne quilter.
Nederst til høyre: Lappemakeriet, her presentert med årets månedens blokk Bringeduk, i bakgrunnen kan du se deler av Dear Jane. Fantastisk vakre tepper. 

Linker til Bambisyr, her finner du linker til mange flotte blogger!

2 kommentarer:

MonO Mod Marit sa...

Så flotte bilder du har tatt :) :)

Berit sa...

Hei, Takk for at du deler så mange fine inspirerende bilder,Skulle gjerne vært på årsmøtet jeg også. Er litt i symodus for tiden. Skulle så gjerne hatt litt mere tid på syrommet....sukk.
Mvh Berit