mandag 22. august 2016

Mini Kites

Jeg har vært på kurs men Anna-Malin og lært meg å bruke Quick Curve linjalen til Sew Kind of Wonderful.
Disse blokkene blir nok ikke brukt i noe prosjekt, nøyaktigheten på dem er ikke akkurat på millimeteren.... Jeg dro kun på kurs for å lære å sy blokken, så da kunne jeg slurve i veg. Det var faktisk deilig å kunne sy i veg uten å tenke på nøyaktigheten.
Blokken er gøyal å sy, og faktisk ikke så vanskelig heller (om man er litt mer tålmodig og nøyaktig enn jeg har vært her...) Blokken består 4 triangelblokker som syes sammen til en 4-patch. Denne sys så sammen med fire kvarte sirkler. I blokken slik som jeg har sydd den her brukes det 9 forskjellige stoffer, så det tar litt tid å sette sammen såpass mange forskjellige stoffer.

Ser for meg at denne blokken kommer til å dukke opp i f.eks. en bord i et litt større teppe om ikke så altfor lenge!

På mandager arrangerer Bambisyr "Show and Tell". Gå inn på siden hennes og se alt det flotte som blir laget rund i de tusen hjem.
             [one%2520step%2520at%2520a%2520time%255B2%255D.gif]

4 kommentarer:

Pam sa...

Such pretty stars and a motto after my own heart! Just keep going!

Quilt och Söm sa...

Fina stjärnor du sytt på kursen!
Kram

Birthe M. Kalleland. Bjørhovde sa...

Så flott blokker du har sydd! Ja, greit å bare lære teknikken og sy i vei. Så var det viktige det du deler om å gå et skritt om gangen og ikke stoppe opp. Stilig bilde! :-)

evaj sa...

En till fantastisk linjal inspirerar ni med idag och länkar till Visa och Berätta måndag Helene och du!!Tack från Bambi♥