mandag 22. august 2016

Mini Kites

Jeg har vært på kurs men Anna-Malin og lært meg å bruke Quick Curve linjalen til Sew Kind of Wonderful.
Disse blokkene blir nok ikke brukt i noe prosjekt, nøyaktigheten på dem er ikke akkurat på millimeteren.... Jeg dro kun på kurs for å lære å sy blokken, så da kunne jeg slurve i veg. Det var faktisk deilig å kunne sy i veg uten å tenke på nøyaktigheten.
Blokken er gøyal å sy, og faktisk ikke så vanskelig heller (om man er litt mer tålmodig og nøyaktig enn jeg har vært her...) Blokken består 4 triangelblokker som syes sammen til en 4-patch. Denne sys så sammen med fire kvarte sirkler. I blokken slik som jeg har sydd den her brukes det 9 forskjellige stoffer, så det tar litt tid å sette sammen såpass mange forskjellige stoffer.

Ser for meg at denne blokken kommer til å dukke opp i f.eks. en bord i et litt større teppe om ikke så altfor lenge!

På mandager arrangerer Bambisyr "Show and Tell". Gå inn på siden hennes og se alt det flotte som blir laget rund i de tusen hjem.
             [one%2520step%2520at%2520a%2520time%255B2%255D.gif]

4 kommentarer:

Pam sa...

Such pretty stars and a motto after my own heart! Just keep going!

Quilt och Söm sa...

Fina stjärnor du sytt på kursen!
Kram

Birthe Marie sa...

Så flott blokker du har sydd! Ja, greit å bare lære teknikken og sy i vei. Så var det viktige det du deler om å gå et skritt om gangen og ikke stoppe opp. Stilig bilde! :-)

evaj sa...

En till fantastisk linjal inspirerar ni med idag och länkar till Visa och Berätta måndag Helene och du!!Tack från Bambi♥