fredag 31. januar 2014

Vindmølle teppe - Triangles on a roll

Symaskinen er på service, og jeg begynner å få "abstinenser"..... Jeg syr litt stort sett hver dag, både for hånd og på maskin. Ofte kan det gå lang tid uten at jeg har bruk for symaskinen fordi jeg jobber med et håndsøm-prosjekt. MEN,- nå når symaskinen er borte har jeg plutselig et kjempebehov for å sy makinsøm.... Jeg får trøste meg med et bilde av skjønnheten!
 
Jeg har gått igjennom gamle bilder, og disse dukket opp. Dette sengeteppet var modell på et kurs jeg holdt for en stund tilbake. Teamet for kurset skulle være triangelpapir, et av mine yndlingsverktøy! Det er så utrolig mange forskjellige varianter blokker man kan bygge opp av triangler! I dette teppet har jeg bygd opp blokken med en "Windmill" innerst og et lag til en runde til med triangler og dermed har blokken forandret utseende totalt. "Triangelpapir" har jeg skrevet om i et par poster tidligere, du kan se dem her.
Jeg er svak for fargekombinasjonen brunt og blått, og spesielt når jeg syr typiske tradisjonelle quilter synes jeg fargekombinasjonen passer. Ytterborden har jeg maskinquiltet (du ser det på bildet under,- du må bare se litt godt etter....), mønsteret har jeg sydd etter et annet type papir som heter "Quilt as you go", dette er også et supert hjelpemiddel! Har du ikke prøvd "Quilt as you go" tidligere anbefaler jeg deg det på det varmeste! Resultatet blir utrolig flott, og det er ENKELT! Du får kjøpt dette papiret i de fleste quiltebutikker.
 Ha en fin dag!

Ingen kommentarer: