mandag 2. september 2019

Håndsømmens mysterier – Jen Kingwell

Helgen 22.-25. august ble Quilt Camp Norway 2019 arrangert. På lørdagen deltok jeg på et håndsømskurs med Jen Kingwell. Til kurset kunne man velge fritt fra mønstrene hennes. Jeg valgte å bruke to av malsettene hennes,- Utah og Drops of Jupiter. Med disse to mønsterene fikk jeg prøvd meg på både innsatte sømmer og buer. Veldig nytting!
I løpet av kurset fikk jeg sydd dette:
Fra mønsteret Drops of Jupiter
 Fra mønsteret Utah
Jeg var ikke helt komfortabel med "å sy på streken", så nå tenkte jeg at tiden er inne for å "knekke også denne koden". Tidligere har jeg sydd med plastmaler som jeg selv har klippet ut, men denne gangen hadde jeg kjøpt ferdige maler. Det gjorde faktisk "susen", med disse malene ble prosessen med å klargjøre deler til søm MYE enklere og raskere. Så nå tror jeg at det faktisk blir flere slike prosjekter. Eneste begrensningen er at tilgangen på ferdige maler er mindre enn pappmaler til engelsk papirsøm.

I dag linker jeg til Bambisyr

1 kommentar:

Birthe Marie sa...

Så spennende! Nydelig prosjekt, og fint det du sydde på kurset. Lykke til!