mandag 14. august 2017

Sew Kind of Wonderful - Helen Robinson

Jeg har virkelig tatt ferie i år.... Det har blitt en stund siden siste innlegg på bloggen min. Ber om unnskyldning for det, jeg skal prøve å legge ut innlegg oftere fremover!

Siden sist har det allikevel skjedd litt, også på syfronten.
I juni kom Helen Robinson til Norge for å holde en rekke kurs. Jeg var så heldig å få plass på kurset; Chick Country. Siden jeg allerede hadde kjøpt mini curve linjalen, valgte jeg å sy mini quilt versjonen av dette teppet. Eller rettelse, jeg har startet på dette teppet....
5. Mini Country
Mønstret til miniversjonen heter Mini Country. Jeg har valgt å sy denne i blåtoner. På kurset rakk jeg nesten å kutte og sy ferdig 7 blokker, så det er relativt raskt å produsere en blokk:

I forhold til mønsteret manglet jeg da kun å sy 2 blokker pluss halv-blokkene som er lagt på i ytterkanten for å bli ferdig med teppet. Ikke verst!!! Denne kan man faktisk greie å ferdigstille i løpet av en helg.

Fant ut at jeg skal utvide dette teppet fordi det vil passe flott til en konfirmant som skal feires om et års tid. Nå har jeg kuttet et ukjent antall biter, til et ukjent antall blokker, som ligger klart ved siden av symaskinen. Dytter noen biter igjennom maskinen med ujevne mellomrom, og håper jeg blir ferdig en vakker dag!

Siden det er uvant for meg å bruke curve linjalen, er det virkelig nyttig å gå på et slikt kurs. Bare for å se hvilke muligheter som ligger i linjalen. Med denne er det mange nye former som kan trylles frem!!!

I dag er det mandag og jeg linker til Bambisyr.

Ønsker alle en flott ny uke!

2 kommentarer:

Birthe Marie sa...

Dette ser spennende og flott ut! Du er heldig som fikk gå på kurs. Jeg har ikke curver linjal, men diverse andre. Jeg hadde trengt noen kurs jevnlig både for å huske og lære flere bruksområder. Lykke til med syinga! :-)

Gudrun sa...

Så fint detta blir! jag har linjalen också och får försöka i höst att sy-eller i alla fall testa.Lycka till!

kram Gudrun