fredag 7. oktober 2016

Grytekluter i bursdagsgave

Dette settet med grytekluter ble sydd til en venninne som akkurat har flyttet. Siden det nye kjøkkenet er i andre farger enn det hun flyttet fra, ønsket hun seg nye grytekluter tilpasset det nye kjøkkenet. Veldig fint når noen ønsker seg hjemmelagde gaver, så da  var det bare å hive seg rundt. Nå er bursdagen vel overstått, gaven er overrakt, så da kan jeg vise den her også.

Når jeg syr grytekluter syr jeg som regel dette settet, det består av to vanlige grytekluter og en langpanne-gryteklut. Jeg er selv veldig begeistret for langpanne-grytekluten, med denne kan jeg håndtere langpanner og ildfaste fat samtidig som jeg lukker døren til ovnen uten å miste en av gryteklutene.

Langpanne-grytekluten er sydd med en lomme på hver side. Jeg bruker å dekorere på disse lommene, mens resten av grytekluten er "plain" bortsett fra quiltingen.

Gryteklutene er kvadratiske og sydd med hempe for oppheng på en krok.

Gryteklutene er sydd med et forstykke som er dekorert med fransk broderi, baksiden er et helt stoffstykke.
dag er det mandag, da har Banbisyr Show and Tell. Ta en titt innom da vel, http://bambisyr-evaj.blogspot.no/?m=1
Takk for besøket. Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommentar!

Ingen kommentarer: