lørdag 26. desember 2015

Phoebe Bag

Jeg lager ikke veldig mange julegaver, men noen blir det. I år har en venninne fått denne vesken. Siden jeg vet at hun er innom denne bloggen med jevne mellomrom, kunne ikke denne vises frem før godt etter julaften.

Mønsteret har jeg hentet fra Craftsy. Det heter Phoebe Bag fra Beki Lambert og er et gratismønster, du kan finne det her. Et enkelt og greit mønster. Jeg gjorde (selvfølgelig) noen endringer på mønsteret. Min veske er noe bredere enn mønsteret, syntes den rommet litt lite i original bredden.I tillegg forlengte jeg hanken litt, slik at vesken kan henge godt over skulderen.
Phoebe Bag for a friend

Vesken er sydd i et grovt lilla og sort stoff som egentlig er tiltenkt møbler. Dette stoffet var ganske stivt, slik at jeg ikke hadde behov for noe ekstra vatt i vesken. Jeg strøk allikevel på Vliselin til fòrstoffet, slik at fòret ble lettere å forme.


Inne i vesken har jeg sydd to lommer. Lomme nr. 1 er en enkel åpen lomme

Lomme nr. 2 har glidelås.

Vesken lukkes med hjelp av en klaff hvor jeg har satt på en magnet til lukking.
Hanken er sydd av fòrstoff og forside stoffet.

Jeg ble veldig fornøyd med denne vesken, kommer sikkert til å sy flere av denne. Syntes resultatet ble veldig bra i forhold til mengden jobb som er lagt ned i den.

Ønsker alle en fortsatt god jul!

1 kommentar:

Birthe Marie sa...

Kjempefin veske og heldige venninne som fikk denne til jul. Spennende å bruke møbelstoff som er både et kraftig stoff og det har fin stuktur. Alltid kjekt med en glidelåslomme innvendig. Fortsatt god jul til deg også! :-)