tirsdag 14. april 2015

Konfirmasjonsteppe

I år er det to konfirmanter som vil få et hjemmesydd teppe i konfirmasjonsgave. Nå er jeg faktisk ferdig med begge teppene, ikke værst... Jeg har nemlig en tendens til å la ting dra ut i tid, og dette medfører selvfølgelig at jeg pleier å sitte å sy på harde livet rett før arbeidene skal gies bort. Det å sitte å "ni-sy" tar bort litt av gleden med syingen. Så det er en glede at jeg har kunnet kose meg med hele prosessen i dette tilfellet.

Teppe nr. 2 ble seende slik ut:
Jeg har valgt en lukkekant i blå/grønt og hvite striper. Ble fornøyd med resultatet!
Teppet er quiltet i grøftene og på maskin med en lys tråd. Jeg synes blokkene er så fine at jeg ikke ville at quiltingen skal fremheves, bare understreke blokkene.
 
Nå står det kun igjen å se reaksjonen til mottakerene. Håper de er positive!

3 kommentarer:

Birthe Marie sa...

Det var et nydelig teppe, og tenk å få en så fin gave til konfirmasjonen. Her ligger mange timers arbeid og helt sikkert mye glede og mange gode tanker om den heldige ungdommen gjennom sy-prosessen. :-)

Siv sa...

Hei, og tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min!
Her var det i alle fall mye fint å se! Heldig den konfirmanten som får dette teppet i gave! :o)

Birgitte sa...

Så fint teppe! Kjekt med hjemmelaget konfirmasjonsgave, da ligger det mye tanke og omsorg bak gaven:)