torsdag 11. mai 2023

Lemoyne Star quilt

Hjemme hos meg ligger det et relativt stort antall linjaler som sjelden eller aldri er i bruk, men linjalen Lemoyne Star er derimot hyppig i bruk. Denne har blitt en favoritt,- med linjalen syr man raskt, enkelt og nøyaktig en blokk. 

Forrige helg var vi i konfirmasjon til et bonus barnebarn, og tradisjonen tro så hadde jeg sydd sengeteppe til ham. Teppet går i blå/brun-toner, med mørke og lyse blokker annen hver gang.

Siden konfirmanten var en gutt har jeg prøvd å velge litt mer maskuline stoffer,- altså mindst mulig blomster... Slike tepper syr jeg i utgangspunktet med stoffer fra mitt eget lager. Dette er ganske omfattende så i dette teppet har jeg kun brukt stoffer fra mitt eget lager.

Bakstykket er også fra lageret mitt, men det jeg fant frem til denne toppen var litt for lite i forhold til toppen. Da pleier jeg å sy sammen et par stoffer, ofte blir det et slags mønster ut av det. Til lukkekant har jeg brukt samme stoff som det mørke i bakstykket.

Alt i alt ble jeg veldig fornøyd med teppet, og det håper jeg konfirmanten er også!


1 kommentar:

Zippy sa...

I appreciate the diversity of perspectives you bring to your content.