mandag 10. januar 2022

Toalettmappe, "Helgetur"

Mønsteret til Bente Malm har blitt brukt flittig siden jeg kjøpte dette. Denne gangen har jeg sydd den til en julegave. 

Jeg har brukt stoffet Bright Eyes til Anna Maria Horner. Dette stoffet er bare helt nydelig, og når Valmuen blir sentrert på toalettvesken og pungen blir det bare vakkert! Synes nå jeg....

Toalettmappen har fått et lilla Essex Chambreye stoff i bunn og topp, sammen med valmuestoffet på frontene. Jeg endte opp med også å bruke valmuestoffet som lukkekant og den lilla Chambreyen ble valgt som stoff innvendig i mappen. Inne i mappen har jeg laget lommer på begge sider ved hjelp av Mech. 

Siden dette skal være en julegave ble toalettmappen ikke komplett uten en sminkepung i samme stoffer, og jeg har også brukt samme glidelås. Det er jo hyggelig med matchende toalettsaker!

Pungen er en såkalt sirkelpung. Jeg har ikke brukt noe mønster på denne. Malen har jeg laget selv, også har jeg bare sydd i veg.... Det fine med denne er at pungen kan brettes helt ut, så det blir enkelt å se hva man har i den.

 

Mottakeren har rapportert at settet ble tatt i bruk med en gang, så da må jeg anta at hun ble fornøyd.

Jeg ønsker alle et godt nytt år!

Ingen kommentarer: