mandag 22. november 2021

Stitchery veggteppe

Stitchery er en teknikk jeg gjør med jevne mellomrom. I sommer har jeg sydd på dette stitcheriet. Slike prosjekter er veldig greit å ha med i ferien, de tar liten plass og de kan tas frem for å sy et par sting når anledningen byr seg.

Rundt stitcheriet har jeg sydd en ramme med rød og lyst stoff, med en "Corner Block" i samme rødfarge. Quiltingen er holdt svært enkelt med rette sømmer i "grøfta".

Til lukkekant brukte jeg det samme lyse stoffet som i borden og på bakstykket. På baksiden har jeg sydd inn trekanthjørner for oppheng. Siden dette er et lite og lett bilde holder det med en blomsterpinne tredd i hjørnene for å få hengt det opp.

Og slik ser den ut ferdig:

Ønsker alle en flott uke!

3 kommentarer:

Rajani Rehana sa...

Beautiful blog

Berit sa...

Så kjekt at denne ble ferdig nå. Pent arbeid og Perfect timing.

Lappedamen sa...

Nydelig julebilde. Sikkert lurt å holde stitchery kunnskapen ved like ved å gjøre det jevnlig.