mandag 14. september 2020

Konfirmasjons gave

I helgen feiret vi en forsinket konfirmant. Hun skulle egentlig blitt konfirmert i mai, men siden vi da var midt i Corona epedimien ble det hele utsatt til nå. Det ble en flott feiring uansett! Det er så utrolig fint at de fikk gjennomført konfirmasjonen, for ungdommene våre har vært nødt til å forsake litt av hvert i løpet av våren og sommeren!
Hun fikk dette teppet i gave fra oss; Grunn-mønsteret er fra Camille Roskelley og heter Swoon. Jeg kan ikke gjøre akkurat som mønsteret sier, så jeg har sydd blokkene sammen på en litt annen måte enn det opprinnelige mønsteret.

Bakgrunnstoffet i blokkene er i lys halvlin, det samme er det lyseblå gitterverket. Halvlin er en favoritt hos meg, jeg liker godt at ensfargede stoffer gir litt struktur. Det blir mer liv i blokkene da.
Jeg synes selv at det passet bra med et gitterverk og "corner-stone" mellom blokkene, det brakte frem de forskjellige blokkene på en flott måte. Som "corner-stone" har jeg brukt samme stoff som jeg har til bunnstoff i blokkene.

Håper hun liker teppet og vil bruke det....

I dag linker jeg til Bambisyr og LoveLaughQuilt

4 kommentarer:

Allison sa...

It's a lovely quilt and I'm sure it will be treasured by it's new owner.I also like to use plain fabrics that have a little bit of texture in the print - it helps to give life to a flat colour.

Gretchen Weaver sa...

Very pretty quilt, I'm sure she loves it! Happy stitching!

Nann sa...

It's a lovely quilt!

Birthe Marie sa...

Så nydelig quilt! Heldige konfirmant! :-)