mandag 17. august 2020

Lemoyne Star teppe

I vinter kjøpte jeg meg linjalen Leymone Star. Blokkene måtte syes med en eneste gang for linjalen var så artig at den måtte testes skikkelig. Men så kom "mageplasket" og blokkene har ligget brakk siden de ble sydd. Nå har jeg tatt meg grundig sammen og sydd sammen toppen. 
Toppen er satt sammen av fem forskjellige stjernestørrelser. Største størrelsen jeg brukte var 10" og mindste stjerneblokken er 5". For å få litt variasjon på de ensfargede stjernene har jeg laget noen stjerner innimellom som er satt sammen av to forskjellige stoffer. Selv syntes jeg resultatet ble veldig bra!
Jeg er kjempe fornøyd med denne linjalen,- lett og nøyaktig søm, det kan jeg like!

Planen for dette teppet er å gi det bort til en konfirmant i 2021 så jeg har relativt god tid på å bli ferdig...

3 kommentarer:

Rebecca Grace sa...

Your Lemoyne Star top is fabulous, Eirin! I love the different sizes. It makes them look like the night sky, with closer stars shining brighter and larger than the ones farther away. I am intrigued by your special ruler for making the stars. Beautiful job!

Quiltpiecer sa...

I love the colors in your Lemoyne Star quilt. Star blocks are my favorite and I like the different sizes in yours. Great job!

Preeti sa...

Understated Elegance!!! Beautiful.