mandag 27. april 2020

Posh Penelope - topp klar

Det er utrolig hvor mye man får gjort i disse tider, det er jo ikke noe særlig som forstyrrer lenger i hverdagen... Det skal bli spennende å se hva som skjer nå som den normale hverdagen blir innført litt etter litt!

Etter lang, lang tid ble endelig toppen klar. Jeg endte opp med å nøye meg med 6 blokker.
Blokkene danner et sekundærmønster når man syr de sammen. Jeg syntes det ble artig med effekten av lysegrå og mørkegrå ramme rundt kvadratene på spissen.
Senter avsluttet jeg med en smal bord i det lysegrå bakgrunnsstoffet jeg har brukt i 3 av blokkene. I ytterborden har jeg brukt et av mine mest fargeglade stoffer. På bildet kan det se litt for voldsomt ut, men fargene gjengis ikke helt korrekt. I virkeligheten ble det bra, dere får ta mitt ord på det...
Fremdriften på dette har stoppet litt opp igjen, for meg er ferdigstilling til quilting virkelig dørstokk mila! Når det en gang blir ferdig skal teppet doneres til aksjonen Tepper som varmer.

Linker til Bambisyr

1 kommentar:

Berit sa...

Så fint teppet blir. Det minner meg om at jeg også har et prosjekt som også venter på quilting.... Hmm. Veldig høy dørstokk inn til syrommet for tida.