mandag 9. mars 2020

Swoon - klart for quilting

For flere år siden ble Norsk Quiltefestival arrangert for første gang. Under festivalen var jeg så heldig å få delta på et par kurs, blant annet et med Camille Roskelley - Swoon. Du kan lese mer om det her og her.
Bilderesultater for swoon camille r
Jeg er ikke kjent for å holde meg til mønster, så jeg lagde min egen versjon av teppet. Ikke store endringen egentlig, men litt ulik ble da min versjon fra originalen. Nesten så det har blitt litt tvangstanke dette at jeg MÅÅÅ endre litt på mønsteret.

Toppen har ligget klar en god stund, nå har jeg tatt den frem igjen og blåst støv av den. Teppet er blitt tråklet sammen med både vatt og bakstykke og ligger klar til maskinquilting. I dette teppet har jeg brukt bomullsvatt, så det blir mykt og deilig varmt når det blir ferdig. Til tråkling bruker jeg alltid spraylim,- raskt og enkelt!
Jeg var lenge usikker på om jeg skulle sy på en ytterbord på teppet, men jeg fant ut at teppet blir fint uten. Størrelsen på denne er ca. 130 x 200 cm, så størrelsesmessig fungerer den både som pledd og sengeteppe på enkeltseng. Dette skal gies bort i konfirmasjonsgave senere i vår, så nå må quiltingen komme i gang!
Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan dette skal quiltes. Gitteret har blitt quiltet 1/4" fra "grøfta", så blir sikkert resten til under veis :)
Ønsker alle en fin, fin sy-uke!
Linker til Bambisyr, gå inn og sjekk ut alt det fine som blir sydd rundt om i verden.

2 kommentarer:

Turid sa...

Så fint. Jeg kjenner meg igjen, kan aldri sy rett etter mønster jeg heller. Kom forresten på at jeg har dette mønsteret liggende, og er aldri blitt brukt. Ha en fin uke.

Frédérique - Quilting Patchwork Appliqué sa...

Pretty quilt! I use spray basting too for my quilt, fast and easy ;)