mandag 10. februar 2020

Åttebladstjerne

Jeg er litt usikker på hva denne blokken egentlig heter på norsk, så jeg har døpt den åttebladstjerne. Greit med litt kunstneriske friheter innimellom...

Jeg har kjøpt linjalen Lemoyne Star, den er å få kjøpt i de fleste quiltebutikker. Linjalen måtte jo testes ut med en eneste gang. Med denne syr man fort en åttebladstjerne, og linjalen kommer med oppskrift på blokkstørrelser fra 3" til 12".
Jeg bråsydde disse to størrelsene,- 6" og 10" blokkstrørrelse. Stjernene er sydd på stripesett. Av full bredde på stoffet ble det nok til 2 store og 3 små stjerner. Det blir helt sikkert noen flere blokker i forskjellige størrelser, for det var virkelig raskt og enkelt å sy. Det var lett å få eksakte sømmer med denne linjalen, og det tiltaler meg!
Jeg har en stund hatt lyst til å sy noe med bare solids (ensfargede stoffer). Denne blokken synes jeg passer veldig bra til den typen stoffer. Jeg har endel flere farger jeg har tenkt å prøve på stjernen, så får vi se hva det blir ut av blokkene til slutt. Foreløpig har jeg ingen plan for disse, men det dukker sikkert opp noe etter hvert.

Linker til Bambisyr

1 kommentar:

Frédérique - Quilting Patchwork Appliqué sa...

Your stars are perfect, I love the solid on grey background. Very pretty!