onsdag 6. mars 2019

Veskekurs med Andre Wallenborg

I helgen har jeg vært på veskekurs med Andre Wallenborg. Det var mitt lokale lappelag, Bærum Lappelag, som  arrangerte dette. Andre Wallenborg holdt parallelt kurs på 3 forskjellige veskemodeller, så han hadde nok å gjøre denne helgen.... Jeg valgte å sy en Weekend-bag, og ble så godt som ferdig. Skal kun sy igjen bunnen i fòret så er baggen klar.

This weekend I have been taking a bag course with Andre Wallenborg, a Norwegian designer. It was my local quilt guild, Bærum Lappelag, who arranged this. Andre Wallenborg held parallel courses on 3 different bagmodels, so he had enough to do this weekend .... I chose to sew a Weekend bag and my bas is as good as finished. The only thing missing is to sew the bottom in the lining.
Andre Wallenborg stiller med både modeller og det meste av det man behøver for å sy ferdig en veske, vi trengte kun å ha med sysaker, symaskin og hovedstoffet man har lyst til å sy veske av. Jeg har endevendt alle skuffer og skap for å finne et stoff jeg hadde for det første nok av og for det andre hadde lyst til å sy av. Etter mye om og men endte jeg opp med dette stoffet.

The only material I had to decide on was the front fabric, everything else is provided by Andre Wallenborg. I ended up using with this fabric on the front of my bag.
Bunn og hanker er i sort, det samme er alle stikninger. Jeg vurderer å ta opp stikningen rundt vesken, den ble ikke helt 100%. Vi får se hva jeg får gjort i løpet av kvelden!

Bottom and shoulder straps are in black, as are all the stitching.
Baggen har skjult ytterlomme.
The front of the bag has a hidden outer pocket.
Det er gøy å delta på Andre Wallenborgs sine kurs siden han har en litt annen innfallsvinkel til å sy vesker enn oss quiltedamer og veskemønstrene har masse lure triks for å "klikke" delene på riktig plass. Jeg synes resultatet blir veldig "profft", og det gjør at jeg bruker vesken litt mer enn om jeg skulle ha sydd en på egenhånd.

It is fun to attend Andre Wallenborg's courses since he has a slightly different approach to sewing bags than us quiltng ladies and the bag patterns have lots of tricks to "click" the parts into the right place. I think the result ended up very professional, and that means that I will use the bag a little more than if I should have sewn one on my own.
En stor takk til lappelaget som tok seg bryderiet med å holde kurs.
A big thank you to the quilt guild who took the trouble of hosting these courses.

Linker til Bambisyr

1 kommentar:

Birthe Marie sa...

Super fin veske, og et koselig stoffvalg. Å være med på kurs med Andre Wallenborg er helt topp. Jeg har også vært på kurs og sydd samme veske som deg. Vesken er fantastisk kjekk. Den virker ikke så stor når en bruker den, men den rommer utrolig mye. :-)